Aylinn

Ingen modeblogg, bara det som faller mig in.

Solsken, barn och shopping.

Publicerad 2014-05-20 21:03:17 i Fotografi och bild, Livet som tonåring, Mode och skönhet,

Hej där ute alla.

Idag har varit en bra dag. 
Gick upp runt kvart över sex, klädde på mig och gick sen ner och åt frukost, vidare in på toaletten och bosta håret. Upp på rummet för att sminka mig, standard sminkning - BB cream, puder, bronzer, ögonbrynspenna, eyeliner och sen mascara. Tråkigt, ja. Enkelt, ohja.
Skynda sig ner och bosta tänder för att sedan gå ut till bilen och åka in till stan.

Väl inne i stan lämnade vi av hunden hos uppfödaren (hon är där på dagarna). Sen körde mamma mig upp till praktiken. 
Som vanligt går vi ut direkt på morgonen. Klädde på några barn och drog med dom ut. Ja man får nästan dra med dom ut, roligare och leka inne väl. Insåg fort hur varmt det var så fick in och byta jacka, tog först min vindjacka. Får börja ta med mig bara fleese eller något istället. Fortfarande kyligt på morgonen ibland. 
Två fröknar gick iväg med hälften av barnen till skogen runt halv tio tiden. Var kvar med en fröken och resten av barnen.
Vi hade hela 17 av 18 barn idag. Fullt upp då om man säger så.
Åt frukt med barnen i lilla skogen (som en liten inhängnad skog som ligger bredvid gården), sedan fick dom leka lite med pinnar. Tillbaka ut på gården en timme till.

Halv elva gick vi in. Tog alla blöjbarnen och bytte på dom. Sedan samling där vi sjöng lite. 
Maten var sådär. Pasta och skinksås. Var i stort sätt pasta med mjölsås om jag säger så. Åt mest pasta och ketchup. Det gjorde barnen med. 
In på vilan och natta dom små. Sedan tog jag en halvtimmes rast.
Efter rasten var det direkt ut igen. Nu var byxor och tröja för varmt, ville bara ta av mig byxorna och skorna. Vi var ute till tretiden då jag skulle hem.

Tog bussen ner mot stan, men hoppade av vid ÖB där mamma var. Vi hämtade Cava och sedan åkte vi ner till Adelsgatan. Mamma skulle byta ett par byxor som var för små, så fick två linnen. Köpte även en ny navelpiercing.

Vidare hem och sen dog jag totalt i sängen. Alltid så trött när man kommer hem.
Lagade mat runt sju, pyttipanna med ägg och ketchup. Lite tomater till.

Nu sitter jag i sängen och svettas ihjäl, även fast jag sitter i shorts och t-shirt. 
Ska ta och ringa Fredric och se om han svarar, antagligen inte eftersom han är så tråkig. Men här kommer lite bilder!


Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Hessel

Helt fullständigt galen tjej. Välkommen till min blogg, Elin Hessel är mitt namn och jag är 16 år gammal tjej bosatt på Gotland. Här skriver jag i stort sätt allt som faller mig in, och nej detta är ingen modeblogg. Fast okejdå, det kan komma upp lite modetips då och då. Men säg inget *shh*

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela