Aylinn

Ingen modeblogg, bara det som faller mig in.

Blogg abstinens

Publicerad 2014-05-19 20:07:00 i Livet som tonåring,

Hej hej.

Har total blogg abstinens. Vill bara skriva och skriva, men kommer aldrig till skott. Nu sitter jag här dock. Med iPad och tangentbord i knät. Kuddar bakom ryggen, täcke på benen. Proppmätt efter ha ätit alldeles för mycket. Nyduschad är jag också. Hann till och med raka mig under armarna innan varmvattnet tog slut. Vart det för mycket information nu?

Borde gå vidare till nästa ämne kanske. Göra lite fina styckeindelningar och vet gudarna vad svensklärarna alltid tjatade om när man gick grundskolan.
Undrar hur det blir i höst när jag börjar skolan igen. På riktigt. Inte praktik det vill säga. Trehundrafyrtioelva ämnen om dagen, sitta flera timmar med läxor efter skolan. Nääj, tror inte det blir så faktiskt. Undrar vad jag kommer hamna i för klass. Vet ju att jag kommer gå antingen Restaurang & Livsmedel eller Barn & Fritid. Frågan är bara vilket jag kommer in på. Har sån otrolig beslutångest ännu. Mina betyg räcker egentligen inte till för restaurang, men har det som första. Kommer jag in där direkt blir det bra. Har tillräckliga betyg för barn, men har det som andra. Tänk om jag kommer in på restaurang och inte trivs alls liksom. Då har man sökt den som förstaval två år i rad och så sket sig allt ändå.
Tänk om jag måste börja ytterligare ett år senare. Så jag får gå med 99'. Räcker det inte med att jag ska behöva plågas med 98' i tre år?

Nej nu ska jag inte vara deppig. Det kommer bli superbra vad jag än kommer in på. Kan ju inte bli värre än sist, haahaa.
När jag ändå är inne på det, tycker det känns lite konstigt att dom från TE klassen har tagit bort mig från Facebook många av dom. Som att vi inte ens gick i samma klass i 3 månader, eller hur länge det nu var. Vissa av dom följer mig på Instagram, kan till och med gilla mina bilder. Fast Facebook är väl kanske mer "privat". Skulle säga att jag är lika öppen på båda. Skriver/lägger inte upp några bilder jag skäms över.

Borde jag avrunda detta inlägg nu eller? Börjar faktiskt närma mig 400 ord. Sa ju att jag ville skriva.
Nej men, ni får ha det bra så hörs vi. Förhoppningsvis oftare än vad det brukar bli. Om inte så hörs vi om någon månad igen då!
Puss på er!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Hessel

Helt fullständigt galen tjej. Välkommen till min blogg, Elin Hessel är mitt namn och jag är 16 år gammal tjej bosatt på Gotland. Här skriver jag i stort sätt allt som faller mig in, och nej detta är ingen modeblogg. Fast okejdå, det kan komma upp lite modetips då och då. Men säg inget *shh*

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela